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23-11-08 / 20:38 : Wolfire Overgrowth / outils de modélisation (cjed) | Sur le blog de Wolfire on peut lire des détails sur le processus de texturage des paysages et les outils utilisés pour Lugaru 2 (renommé Overgrowth) : World Machine 2 (WM2) is used to add erosion details and other small scale features (the program is free for non-commercial use), high resolution terrain texturing uses huge texture size (4096×4096), Autodesk Mudbox is used to directly paint grainy or cracked surfaces (easier and faster than trying to do half in a sculpting app, and half in Photoshop or CrazyBump), and optimizing rendering is achieved by automatically baking all of the sky and sun lighting into a single texture, so the real-time shader can be drastically simplified. Des exemples de rendu sont proposés.
De plus un concours est ouvert : il s'agit d'envoyer une vidéo de Lugaru 1 (le gagnant recevra une copie de Overgrowth). Une vidéo de Lugaru 2 Overgrowth est annoncée pour bientôt. | | Commentaires | Poster un commentaire | |
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